Sporten met warm weer? 10 tips van Workout Amsterdam.

Sporten met warm weer

Sporten met warm weer

Sporten met warm weer? Ja, natuurlijk. Met een paar aanpassingen kun je veilig trainen daarom gaan onze workouts met deze hitte gewoon door. Maar, hoe kun je verantwoord blijven sporten met warm weer, als de temperaturen buiten zijn gestegen tot tropische waarden? Wij vroegen het onze trainers en hebben 10 leuke maar ook goede tips ontvangen. Doe er je voordeel mee en boek meteen jouw favoriete workout in! 

10 Tips om veilig te sporten met warm weer

  1. Ice coffee all day (Milou Arink)
  2. Intensiteit verlagen (Noeska Pak)
  3. Minder springen, Dextro en waterijsjes voor éxtra energie (Bart Nachtegeller)
  4. Meer kracht minder HIIT, goed luisteren naar je lichaam en doe het rustig aan (Femke Bouwmeester)
  5. Drink minimaal 1,5L water, neem meer waterpauzes tijdens het sporten en zoek de schaduw op (Noortje Randag)
  6. Neem waterballonnen mee voor verkoeling (Michëal Swart)
  7. Iedere 10 minuten een slok water, gewoon doen en laat je niet gek maken door de hitte (Jill Meij)
  8. Koel je lichaam tijdens het sporten, neem een grote fles water mee en gooi dit een klein beetje tijdens de pauzes  in je nek (Esza Thickems)
  9. Jump na afloop met zijn alle in de Amstel of dichtstbijzijnde water. Sporten is fun! (Bobbi Schipper)
  10. Doe het rustiger aan; start langzaam en bouw het rustig op… take it easy but don’t skip your workouts (Rowin van Rossum).

Heb jij nog een goede tip die in dit rijtje hoort? Laat het ons weten!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

X