Beste wapen tegen corona, STAY FIT! - Workout Amsterdam

Beste wapen tegen corona, STAY FIT!

Beste wapen tegen corona, STAY FIT!

Het corona virus, het gaat nergens anders meer over. Ondertussen is het wel bekend hoe we er met z’n alle voor zorgen dat we NIET besmet worden met dit virus. Houd anderhalve meter afstand, schud geen handen en vermijd sociale contacten. Toch is de kans groot dat een deel van de bevolking het virus zal krijgen. Hoe kan je er zelf voor zorgen dat jij niet ernstig ziek wordt? Het beste wapen tegen corona, STAY FIT!!

Input

Yes people! Voeding, really important! Eet voldoende groente en fruit: minimaal 2 stuks fruit en 200gr groente per dag. Vervang witte, meergranen of tarwe producten naar 100%┬ávolkoren producten. Switch van roomboter naar olijfolie en van een croissantje s’ochtends naar een bowl of oats! Of ontbijt met een gezonde muffin of appelcake! Wil je weten hoe je deze maakt? Bekijk hier het recept! Door deze kleine aanpassingen in je eetgewoontes win je al een groot deel. Je zult merken dat je snel meer energie hebt.

Output

Ofcourse, sporten, let’s stimulate your circulation! Helaas zijn op dit moment alle sportclubs dicht. Maar als we dan straks wel weer mogen, is het natuurlijk belangrijk dat je conditie on top is! Je kan bijvoorbeeld home workouts doen. Doe bijvoorbeeld HIIT om je conditie te verbeteren. Of doe push ups, squats of lunges om aan je stabiliteit en kracht te werken. Lastig om zelf een home workout te bedenken? Geen probleem! Op de Instagram van Workout Amsterdam staan super veel leuke oefeningen die je kunt proberen. Volg ons! Moeite met motivatie? Workout Amsterdam biedt LIVE WORKOUT CLASSES aan waarin je live gecoacht wordt door een trainer, meer info? Zie hier onze blog.

Slaap en ontspanning

Naast, input & output heb je natuurlijk ook je recovery. Also, really important!!! De gemiddelde volwassen persoon heeft minimaal 8 uur slaap nodig. Het is ook super belangrijk dat je ontspant naast dat je slaapt. Zoek bijvoorbeeld ontspanning door iets creatiefs te doen of ga lekker een eindje wandelen. Wil je iets minder actiefs doen? Leg je telefoon eens een uurtje weg en leef je helemaal in, in een boek. Tune even uit jouw dagelijks workflow en je zult merken dat je weer met een frisse blik naar je werk kunt kijken.

Vitamines

Voor je weerstand is het ook belangrijk dat je alle vitamines binnenkrijgt. Vitamine C is echt een hele belangrijke, deze krijg je binnen door het eten van voldoende groente & fruit! Lukt dat niet? Dan kun je ook extra vitamine C slikken. Ook is Vitamine D – (of de vitamine van de zon) erg belangrijk, deze wordt door het lichaam aangemaakt wanneer de huid wordt blootgesteld aan direct zonlicht. Vijftien minuten zonlicht per dag is voldoende om genoeg vitamine D aan te maken. Maak dus elke dag even lekker 15 minuten een wandeling! Goed voor de beweging & de vitamine D.

Mineralen

Magnesium, ijzer en zink zijn belangrijke mineralen. Een tekort eraan kan resulteren in vermoeidheid. Magnesium en zink zijn ook belangrijke voedingsstoffen voor de hersenen: het verhoogt de weerstand tegen depressies en bevordert het geheugen en het concentratievermogen.

  • Magnesium vind je in: sojaproducten, noten (vooral pinda’s), zaden, tarweproducten, granen, meergranen rijst, groene bladgroenten, schelpdieren, bonen, bananen, kokos en frambozen.
  • IJzer komt voor in plantaardige voeding zoals graanproducten, aardappelen en groente, maar ook in dierlijke producten zoals varkenslever, fazant, konijn, duif, sardienen en oesters. Ook maanzaad, gedroogde tijm, mosselen en zeewier blijken bijzonder ijzerrijk.
  • Zink vind je in: Spinazie, zaden, havermout, groene erwtjes, champignons, asperges, pompoenpitten, noten en gember, maar ook in vlees en vis zit zink. De grootste zink- voorzieners zijn oesters.

Stay positive!

Last but not least, Stay positive! Positief denken helpt jou om door deze periode te komen. Probeer in bedreigingen kansen te zien en blijf flexibel. Geniet van de kleinste dingen zoals; de zon, de vogels, de mensen om je heen of je kopje koffie. Take a deep breath and be thankfull.

Wij hopen jou op weg te hebben geholpen door het delen van deze tips. Stay safe!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

X